Известие

Collapse
No announcement yet.

Показания на дебитомера?

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Показания на дебитомера?

    Отварям тази тема защото не можах да намеря отговор. Днес докато бяхме закачили кошницата от подписа ми на компа забелязахме, че дебитомера показва 9.6 кг/л или 8.0 кг/л. Премерихме на друг автомобил като моят 1.8 показанията бяха значително по-високи. Пробвах с три различни дебитомера все едно и също. Напрежението е нормално оборотите на място са нормални, но въздуха според колегите е малко. Грешки няма. Моля за компетентно мнение по въпроса.
    SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

  • #2
    Напълно нормално в жегите да покаже и 8 кг/ч. Важно е колко бързо реагира сензора при разминаване в потоците на въздуха и да няма дупки.
    Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

    Comment


    • #3
      Колата върви добре. Единият дебитомер е сравнително нов и е оригинален Бош, другият е оригиналният който уж беше развален, а третият е на един колега и е друга марка , но работещ. Въпроса ми е, че двете коли са 1.8- 99 година и нормално загрели, неговата показва 11~12 л. а моята 8~9.6 л.
      SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

      Comment


      • #4
        А мойта що показва 14.4 в жегата?
        Alfa Romeo 159 1.9 16V SW

        Comment


        • #5
          Защото дърпаш повече въздух по някаква причина. Или нямаш проблем с Тоции Бегалии каквито има колегата
          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

          Comment


          • #6
            Нищо не разбрах. Няма ли кой да обясни кое е нормалното?
            SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

            Comment


            • #7
              Нормално е между 9 и 12 кг/ч.
              Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

              Comment


              • #8
                Голяма разлика ми се струва за два еднакви мотора при едни и същи условия. Всъщност не знам дали другата кола е с катализатор или не. Моята е без, но това надали има значение.
                SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                Comment


                • #9
                  Първоначално публикувано от BLUE1 Покажи съобщение
                  Голяма разлика ми се струва за два еднакви мотора при едни и същи условия. Всъщност не знам дали другата кола е с катализатор или не. Моята е без, но това надали има значение.
                  Първо,много по-меродавно е дебитомера да се гледа по волтаж,не по кг.,показанията трябва да са от 1.3-до макс 1.5 волта на място.Голяма зависимост има в това колко е отворен дросела,може оборотите да са нормални,но твоят дросел да е отворен по-малко.Погледни показанията на ТПС-а и ще видиш че там има разлика.Хубаво е да се опитвате да научите нещо,но повярвай ми не става във форумите
                  Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                  Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                  Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                  Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                  Comment


                  • #10
                    Мъри аз не съм майстор и проявявам любопитство. Когато отида в сервиза и попитам нещо, майстора ме гледа с подозрение, а аз просто питам, занаят няма да крада. Ето ти сага като даде тази информация ще погледна ще сравня и ще науча повече. Благодаря за изчерпателният отговор.
                    Last edited by BLUE1; d.m.y г., 11:23.
                    SUBARU OUTBACK 2.5i MY06

                    Comment


                    • #11
                      Бате какво значение има дали ще гледа кг/ч или напрежение? 1.3 в. е около 9 кг/ч 1.45 е около 12 кг/ч. ЕКУ-то чете това от една карта калибрираща линеаризацията на дебитомера. От едната колонка чете напрежение, от другата кг/ч. Тоест чете две съседни клетки които така са си записани в софтуера едната е напрежението другата е количеството. И дали ще гледаш напрежение или количество е все тази. Няма как едното да те излъже

                      А относно това защо има разлики в количеството въздух. Това е така защото на едната кола горивната или запалителната системи могат да работят по различен начин. Дросела както каза може да бъде различно отворен при двете коли въпреки това оборотите да са нормални. ЕКУ-то следи по ламбда и прави корекция на CO чрез тпс по температура ъгъл на запалване и корекция на енжекторното време. Така регулира и оборотите. Коригира горивото и аванса спрямо температура, въздух, а ТПС отваря или затваря дросела за да регулира обороти. Алгоритъма е затворена система от проверки, корекции, самоадаптации и пак проверки и пак корекции и така до безкрай

                      Само от различно работеща запалителна система, сила на искрата, качество на горивото, компресия на мотора в смукателя може да се измери различни стойности на вакума между двата автомобила. От там и различно количество въздух. Много са нещата от които зависи количеството въздух и за това не може да се каже "трябва да бъде точно еди си колко си".

                      Ако отворите и менюала на колата и там пише "от - до".
                      Last edited by oem; d.m.y г., 11:40.
                      Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                      Comment


                      • #12
                        Извинявам се, че се намесвам в темата, ама като чета мненията възникна един въпрос у мен - този IAT сензор в дебитомера не участва ли в сметките на ECU-то за количеството въздух, което се дава в kg/h? Все пак ми се струва, че температурата на въздуха ще влияе и на количеството постъпил въздух.
                        Last edited by AlfaMan; d.m.y г., 13:35.
                        Alfa Romeo 159 SW, 1.9 JTDm
                        Alfa Romeo 156, 2.4 JTD
                        Ex: Alfa Romeo 159, 2.4 JTDm, Subaru Legacy 2.5i,
                        Alfa Romeo 156, 2.0TS

                        Comment


                        • #13
                          Директно не.
                          Discover us on Facebook page - Maha LPS3000 DynoMachine

                          Comment


                          • #14
                            Първоначално публикувано от AlfaMan Покажи съобщение
                            Извинявам се, че се намесвам в темата, ама като чета мненията възникна един въпрос у мен - този IAT сензор в дебитомера не участва ли в сметките на ECU-то за количеството въздух, което се дава в kg/h? Все пак ми се струва, че температурата на въздуха ще влияе и на количеството постъпил въздух.
                            Влияе но на евро 1,където датчика е външен не в дебитомера и то само при 155
                            Fiat Idea 05" 1.9 Mjet N tuning
                            Lancia Ypsilon 00" 1.2 Elefantino blu
                            Piaggio Liberty 05" 50cc 2T

                            Alfa 33 1.7 16v SW-ex,Alfa 145 1.6 Boxer-ex,Alfa 146 TI-ex,Alfa 159 1.9 JTDm SW-ex

                            Comment

                            Working...
                            X